NORMATIVA ACCÉS MOTORITZAT AL MEDI NATURAL

Foro para preguntas generales, explicaciones, anécdotas, etc.

Moderador: maskyls

NORMATIVA ACCÉS MOTORITZAT AL MEDI NATURAL

Notapor xinoxano » 14 Jun 2017, 20:24

Per alguns comentaris que he anat veient pel foro crec que tots tenim un desconeixement més o menys gran de la normativa que regula la nostra activitat.

El primer que he de dir és que no tinc cap formació ni soc cap expert en temes legals, però m'he permès fer una recopilació d'aquesta normativa i amb la bona intenció de abocar una mica de claror en aquest mar de foscor (carai que transcendent) he fet una recopilació i després de llegir i rellegir m'he permès, amb una certa dosi de gosadia, fer la interpretació que podeu veure i consultar aquí:
https://gaudirdel4x4.wordpress.com/inte ... normativa/

Com a resum he fet aquest quadre

Imagen

A veure si podem tenir alguna cosa més clara !!!
Imagen
https://gaudirdel4x4.wordpress.com/
xinoxano

Re: NORMATIVA ACCÉS MOTORITZAT AL MEDI NATURAL

Notapor ManuWranglero » 14 Jun 2017, 20:55

Ets lo puto amo!!!!

Merci Xinoxano agraím la teva dedicació i la veu dela experiencia.
ManuWranglero

Notapor antogomez » 14 Jun 2017, 22:22

Això dels 15 vehicles en un grup no organitzat no ho veig clar, la llei parla de "concentració màxima de 15 vehicles", al meu entendre una concentració és quan estan agrupats immòbils en un lloc.
Si es demanen permisos per fer una sortida organitzada, la norma és grups de 4 amb un màxim de 15 vehicles en tots els casos, vull entendre que si no és organitzada, la norma serà la mateixa.
antogomez

Notapor xinoxano » 15 Jun 2017, 00:02

antogomez escribió:Això dels 15 vehicles en un grup no organitzat no ho veig clar, la llei parla de "concentració màxima de 15 vehicles", al meu entendre una concentració és quan estan agrupats immòbils en un lloc.
Si es demanen permisos per fer una sortida organitzada, la norma és grups de 4 amb un màxim de 15 vehicles en tots els casos, vull entendre que si no és organitzada, la norma serà la mateixa.

La redacció d'aquestes lleis sempre sembla que és prou ambigua perquè hi hagi sempre un lloc per posar la sanció, però el que a mi m'ha fet decantar és aquest document

http://parcsnaturals.gencat.cat/web/.co ... l_pnap.pdf

Llegiu atentament el punt 2. Vull pensar amb la bona intenció i que el criteri sigui el mateix a tot arreu.

Crec que el que està clar és que quan demanes autorització, pel motiu que sigui, ja passa a ser una activita considerada organitzada, amb un responsable, amb tot lo bo i/o dolent que això implica.
Imagen
xinoxano

Notapor antogomez » 15 Jun 2017, 09:43

La circulació en llocs protegits diria que és prou clara, el que poso en dubte és l'afirmació de poder anar 15 vehicles junts en llocs no protegits.

ARTICLE 16 Circulació motoritzada en grup

3. Es prohibeixen les concentracions de més de quinze vehicles en la resta d'espais inclosos en el Pla d'espais d'interès natural o en els terrenys forestals. No obstant això, si la necessitat de preservació dels valors naturals ho fa aconsellable, el Departament d'Agricultura, Ramaderia i Pesca pot reduir el nombre màxim de vehicles o prohibir-hi la circulació motoritzada en grup.

Com he comentat abans entenc que una concentració és quan s'està reunit (ej. dinant de pícnic), no circulant, dit això crec que en tots els casos, ESPAIS PROTEGITS, NO PROTEGITS I FORESTALS, caldria seguir la següent norma:

Sortides amb un màxim de 15 vehicles i fen grups de 4 vehicles, separats en temps i/o distància suficient per mantenir la separació amb el grup precedent.
antogomez

Notapor xinoxano » 15 Jun 2017, 12:25

Al que no li veig massa sentit és que es reguli el nombre màxim de vehicles "concentrats" en espais amb un grau de protecció menor i no es reguli en espais amb un grau de protecció major.

Per altra banda deixant al marge la normativa, i ja per un tema de sensibilització personal i si aconseguíssim que fos col·lectiva o com a mínim del col·lectiu que formem aquest foro seria un èxit, jo com a mínim estic plenament d'acord en la teva observació

antogomez escribió:Sortides amb un màxim de 15 vehicles i fen grups de 4 vehicles, separats en temps i/o distància suficient per mantenir la separació amb el grup precedent.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
JKlluis escribió:Donç jo, particularment, encara ho veig neys clars, si pot ser, amb aquest document....
Fa un parell de setmanes vaig fer una ruta per aquest Parc Natural i justament en un lloc una mica delicat em vaig creuar amb TRES cotxes dels rurals i un dels Mossos que anaven en intervals de 3 o 4 minutos cada un d'ells.
Nomes em varen saludar i el comentarie de " comta amb la velocitat he......" res mes, pero anava normal i per pista, si anem 7 o 8 crec que no hagues sigut el mateix....

Home, jo vull creure que si haguesiu anat 4 vehicles el comentari hauria estat el mateix, però si aneu més de 4 vehicles doncs..... problemes
Imagen
xinoxano

Volver a General