como ver la ruta entre waypoints Oruxmaps

Apartado dedicado a los gps, de cualquier sistema operativo, tanto Android, IOS, o para PC

Moderador: maskyls

como ver la ruta entre waypoints Oruxmaps

Notapor xavitt » 13 Dic 2014, 15:01

Hola a todos. Recientemente he adquirido una tablet Samsung galaxy tap4 10.1 para usarla de navegador. He descargado el programa Oruxmaps y ya he logrado instalar algun mapa (gentileza de Xinoxano) y algun track GPX de mi proxima salida.
El problema es que en el mapa solo me sale una linea recta entre los diferentes waypoints. Y quisiera saber si este tipo de aplicaciones solo indican la direccion a seguir o tambien se puede ver el camino a seguir para llegar al siguiente waypoint. Porque no he sido capaz de lograrlo.
Quizas es que tengo un concepto equivocado de lo que se trata. ya que pensaba que seria como un tomtom pero por los caminos de montanya.
Gracias
Xavier
Imagen
Mitsubishi Montero 2 GLS 2.8 3P del 96,
defensa, estriveres, bola remolc
Rodes: Cooper AT3 31/10'5x15
Proteccions: Almont4wd
Molles: Mabilsa +4
Snorkel
Separadors rodes acer +3
xavitt

Re: como ver la ruta entre waypoints Oruxmaps

Notapor acv » 14 Dic 2014, 22:36

Aqui tienes el manual en castellano
Yo lo uso en una tablet y va de lujo, eso si los mapas los tengo en una sd externa ya que solo los de cataluña son 20gb.

http://www.oruxmaps.com/manual.html
JC
Imagen
acv

Notapor xinoxano » 15 Dic 2014, 17:06

xavitt escribió:Hola a todos. Recientemente he adquirido una tablet Samsung galaxy tap4 10.1 para usarla de navegador. He descargado el programa Oruxmaps y ya he logrado instalar algun mapa (gentileza de Xinoxano) y algun track GPX de mi proxima salida.
El problema es que en el mapa solo me sale una linea recta entre los diferentes waypoints. Y quisiera saber si este tipo de aplicaciones solo indican la direccion a seguir o tambien se puede ver el camino a seguir para llegar al siguiente waypoint. Porque no he sido capaz de lograrlo.
Quizas es que tengo un concepto equivocado de lo que se trata. ya que pensaba que seria como un tomtom pero por los caminos de montanya.
Gracias

Segurament el fitxer que tens en gpx és una ruta, no un track, la diferència entre un i altre és precisament aquest, una ruta es veu com uns waypoints ordenats units per una línia recta entre un i el següent on tú has de decidir per on hi arribes, un track es un recorregut on hi han milers de waypoints que es visualitza com una línia que pots seguir.

Per altra banda l'Oruxmaps NO ÉS UN NAVEGADOR, no et guiarà com fa un TOMTOM, que t'indica "d'aqui dos-cents metres giri a l'esquerra". Veus un línia i la teva posició (has de tenir el gps activat, tan a la tablet com al oruxmaps) i d'aquesta manera veus si estàs seguint el track correctament, a més si tens activada la gravació de track mentre fas el recorregut darrera de la teva posició gps veuràs una línia que es la que realment estàs fent (que si segueixes el track correctament coincidiran una damunt de l'altra). Si en pantalla tens un mapa obert i un track que visualitzes, veuràs que el track passa pels camins i pistes que hi ha al mapa (sempre que el track estigui ben fet i no s'hagi anat camp a traves)

El track que es grava metre fas el recorregut es guarda quan tanques l'orux i per defecte o fa a la carpeta tracklog de l'oruxmaps, si no li has donat nom, quan inicies la gravació, es guarda amb la data del dia que ho fas. Aquest track el pots recuperar desde la carpeta corresponent.

S'ha aclarit el dubte????
Imagen
https://gaudirdel4x4.wordpress.com/
xinoxano

Notapor xavitt » 15 Dic 2014, 23:06

Moltes gracies Xinoxano. suposo que amb el temps em sortiran mes duptes ja que veig que el programa te moltes possibilitats. Pero de moment m'has aclarit el que necesitaba.
Jo el que esperaba era el que comentes de haver-me passat un track com cal, marcat al mapa que precisament tu en vares facilitar, pensant que qui el va fer tingues una infinitat de waypoins mostran per alla on va passar, pero nomes em vaig trobar amb uns 15 wayponts amb aquestes linies rectes entre ells. El recorregut el varem fer correctament pero gracies al llibre de ruta, la tablet nomes em vare servir per veure alla on ens trobavem, per descomtat que no esperaba que una veueta m'indiques el cami, pero si uns puntets.
Pel que em sembla entendre, Si el track esta ven fet si que veuria el que desitjaba i que amb aquest programa Oruxmaps tambe es posible.
Xavier
Imagen
Snorkel
Separadors rodes acer +3
xavitt

Notapor Juan Giménez » 15 Dic 2014, 23:31

Hola a todos.

Lo mejor que puedes hacer es que alguien te pasemos una ruta para que veas la diferencia y cuando te apuntes a una kdda. algún compañero te lo explique in situ, también te aconsejo que como xinoxano tengas una sd con suficiente capacidad para cargar los track, mapas, etc. de esta manera no saturas la tablet.

Saludos Juan
Juan Giménez

Notapor xavitt » 15 Dic 2014, 23:52

Si ya lo creo que tengo sd, me gaste la pasta y compre una de 64Gb clase 10, pero para que lea los mapas de la sd creo que se le tiene que decir y no es facil.
Pues si que me iria bien que alguien me enviara una track con multi waypoints y asi poder ver la diferencia. Supongo que como todo es cuestion de ir practicando. Para mi que es una novedad ahora todo mre es un lio pero gracias a vosotros me voy aclarando.
Xavier
Imagen
Snorkel
Separadors rodes acer +3
xavitt

Notapor xinoxano » 16 Dic 2014, 13:36

Et pots descarregar tracks des d'internet, wikiloc és el principal lloc, t'has de registrar però hi ha milers de tracks per poder fer, has de seleccionar la opció 4x4 i pots posar al buscador el nom d'una població, o zona geogràfica i et sortiran tracks de on busques.

La feina de vuscar tracks i descarregar-los, jo ho faig amb l'ordinador i després amb el cable de dades de la tablet la connecto a l'ordinador, i els carrego a la carpeta "tracklog" de oruxmaps. Quan obres l'orux a la tablet, a l'icona dels tracks (que es un dibuix d'una carretera) cliques "carregar kml/gpx" i s'obrirà un menú amb els tracks que has carregat i els que el propi programa hagi gravat, busques el que t'interessi i cliques a sobre, s'obrirà damunt del mapa que tinguis.

Si vols, per començar, per privat m'envies el teu correu i t'envio tracks de la zona que vulguis i vas practicant. Per privat no puc adjuntar fitxers.

Salut
Imagen
xinoxano

Notapor xinoxano » 16 Dic 2014, 13:54

Aquí tens un exemple de track per descarregar de wikiloc, és de la zona del Montnegre el Corredor, com que veig que ets de El Masnou et queda aprop ;) ;)

http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=5589124

Salut
Imagen
xinoxano

Notapor xavitt » 16 Dic 2014, 18:05

xinoxano escribió:Aquí tens un exemple de track per descarregar de wikiloc, és de la zona del Montnegre el Corredor, com que veig que ets de El Masnou et queda aprop ;) ;)

http://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=5589124

Salut

Ja ho veig, es aixo el que em referia que esperaba trobar en un track, el problema es que ho puc trobar detallat com es aquest cas o per waypoints separats com es el que em varem passar.
En el cas del Orux, es poden fer tracks detallats desde l'ordinador, indicant un punt on vull anar i que trii recorreguts possibles segons el mapa.?

Gracies
Xavier
Imagen
Snorkel
Separadors rodes acer +3
xavitt

Notapor xinoxano » 16 Dic 2014, 18:46

xavitt escribió:En el cas del Orux, es poden fer tracks detallats desde l'ordinador, indicant un punt on vull anar i que trii recorreguts possibles segons el mapa.?

Gracies

No això no es pot fer això seria un navegador "porta a porta" tipus tomtom.
El que si es pot fer és un track des del propi orux, on si saps el punt de sortida i el d'arrivada pots anar marcant punts a sobre dels camins d'un mapa cada pocs metres i al final tindrás una línia més o menys exacta (segons el nombre de punts que hagis marcat) i això ho pots guardar com a track. De totes maneres és una feina una mica feixuga i per això jo ho faig a l'ordinador amb un programa de cartografia, jo utilitzo el compegps land, ja que per fer aquesta feina és molt més fàcil. També es pot fer des de el google earth, que és un programa gratuït amb ortofotos a vista satèl·lit des del que també pots fer tracks (en format kmz), i transportar-los a la tablet.

Jo el que faig és treballar amb els dos programes i si sobre un mapa topografic tinc dubtes ho miro al google earth ja que la combinació de mapa topografic i ortofoto et dona molta informació i aclareix dubtes, per exemple si una pista que surt al mapa existeix realment o no.

Però això es complicat d'explicar així, seria més fàcil estar cara a cara i un ordinador amb els programes.

No és que jo sigui un expert, ni molt menys, però porto molts anys fent-ho d'una determinada manera que hem funciona prou be i aquesta manera si que la domino, ara si hem treus d'aquí també vaig bastant perdut ;) ;) ;)
Imagen
xinoxano

Siguiente

Volver a Navegación