COMENCEM A TREBALLAR AMB ORUXMAPS

Apartado dedicado a los gps, de cualquier sistema operativo, tanto Android, IOS, o para PC

Moderador: maskyls

Re: COMENCEM A TREBALLAR AMB ORUXMAPS

Notapor xaviduster » 09 Jul 2015, 22:55

Hola us volia fer una aportació:

Una manera fàcil d'aconseguir un mapa de qualsevol lloc i que el puguem fem servir com a offline és...

- Obriu Oruxmaps a casa amb l'opció wifi per no gastar dades i que corri més ràpid...
- Carreguem el mapa d'on vulguem i del tipus que vulguem online...
- Un cop el tinguem en pantalla anirem al menú on carreguem mapes i escollim l'opció "Crear mapa o creador mapa"...
- Marquem amb el dit el mapa que volem crear i validem (llegiu a sota que te unes petites instruccions fàcils per crear-lo)...
- Un cop validat podem marcar les capes que vulguem que es gravin i posem el nom del mapa i Descarregar...
- I així comença el procés, i un cop acabat el procés a dins l'opció dels mapes a Offline tindrem el nostre mapa sense gastar dades...
- Per tant, carregant un mapa offline i un track "ruta" oruxmaps només farà servir l'ubicació per senyalitzar on som

Vagi bé i salut

XaviDuster.
xaviduster

Notapor xinoxano » 10 Jul 2015, 00:09

Bona nit companys.

Abans que res voldria agrair al xaviduster l'aportació i participació ja que entre tots enriquirem el tema.

Certament aquesta és una manera de fer mapes i els podem fer amb la pròpia aplicació oruxmaps. Jo aquesta opció l'havia utilitzat fa temps amb versions més antigues de l'orux, ara fa molt que no l'he tornat a utilitzar.

És una opció a tenir en compte, però hi veig un petit inconvenient, és una opció ideal per crear mapes on el recorregut que hagis de fer no sigui massa llarg, per senderisme és ideal, però si has de fer un recorregut d'uns quants quilometres (com normalment és el cas de fer-ho en 4x4), més o menys lineal, que no sigui circular, possiblement acabaràs abans descarregant els mapes que necessitis des d'algun lloc per internet que si els has de fer tu mateix.

Evidentment al dir això no tinc en compte la satisfacció personal que tens de fer-te tu mateix els mapes "personalitzats", i que en casos on no hi hagi possibilitat de trobar mapes els pots fer tu mateix.

També heu de tenir en compte que parlo des de la desconeixença ja que com he dit abans fa molt de temps que no he utilitzat aquesta opció i possiblement amb les successives actualitzacions funcioni millor i/o sigui més rapit.

Un altra possibilitat és carregar el track a l'orux i amb connexió a internet i visualitzant algun mapa online, anar seguint el recorregut arrosegant el mapa per tot el recorregut del track, al fer això amb connexió internet, l'orux va creat un arxiu en la memòria cache que desprès també pots visualitzar sense connexió a internet.
Aquesta memòria te un límit crec de uns 500 kb, però si el mapa que has visualitzat online no pesa gaire dona per bastant,tot és provar-ho

Salut i fins la pròxima.
Última edición por xinoxano el 21 Nov 2015, 17:04, editado 1 vez en total
Imagen
https://gaudirdel4x4.wordpress.com/
xinoxano

Notapor fsrxc » 11 Jul 2015, 20:01

Bona explicacio
Suzuki grand vitara del 2004 2.0 hdi 110 cv 16 v. 3 base.

Para un monté sin prohibiciones
fsrxc

Notapor Capix » 21 Nov 2015, 00:18

Aquest cap de setmana vaig tenir la meva 1era experiència amb Oruxmaps, concretament en aquesta ruta:

http://es.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=236996

Tinc un dubte molt bàsic, com arribar al punt de sortida? hi ha alguna manera fàcil d'enviar aquest punt a un gps de carretera (jo faig servir Waze) i a partir d'aquí ja passar a Oruxmaps?
Capix

Notapor fsrxc » 21 Nov 2015, 15:48

Yo faig servir el Twonav no tinc cap aquet problema la unica solucio es saber les coordenadas del track punt de sortida de la ruta i posar-lo al tom o quin tingues
Suzuki grand vitara del 2004 2.0 hdi 110 cv 16 v. 3 base.

Para un monté sin prohibiciones
fsrxc

Notapor xinoxano » 21 Nov 2015, 17:00

Capix escribió:Aquest cap de setmana vaig tenir la meva 1era experiència amb Oruxmaps, concretament en aquesta ruta:

Tinc un dubte molt bàsic, com arribar al punt de sortida? hi ha alguna manera fàcil d'enviar aquest punt a un gps de carretera (jo faig servir Waze) i a partir d'aquí ja passar a Oruxmaps?

Una de les primeres coses que hem de tenir clar al utilitzar qualsevol equip o aparell per "navegar" és que MAI , si si ho heu entes be, MAi hem de refiar-nos 100% no hem d'oblidar les normes bàsiques d'orientació, prendre punts de referència... tenir una mínima noció d'on ens trobem... etc. Els gps i navegadors, són aparells electrònics i com a qualsevol màquina poden fallar. Amb el temps i una mica d'hàbit això ho farem sense ni pensar-hi.

Una de les coses que a mi personalment m'ha passat és que sense cap motiu "aparent" la tablet va deixar de reconèixer la tarja de memòria on hi havia tots els mapes amb el resultat que en un moment deixes de tenir la referència de la cartografia en el gps. Aquestes coses passen.

Penso que una de les coses bàsiques que hem de saber i poder fer és arribar fins un punt concret, amb mapa o gps, sense un track que ens hi porti, encara més si aquest punt és en una ciutat.

Però de totes maneres, si en el wikiloc augmentes el zoom es veu que aquest track comença a l'Av d'Antoni Gaudí de Mollet del Valles, doncs poses aquesta adressa al navegador i ja està.

Salut i ànims.
Imagen
xinoxano

Notapor Capix » 21 Nov 2015, 18:06

xinoxano escribió:
Capix escribió:Aquest cap de setmana vaig tenir la meva 1era experiència amb Oruxmaps, concretament en aquesta ruta:

Una de les primeres coses que hem de tenir clar al utilitzar qualsevol equip o aparell per "navegar" és que MAI , si si ho heu entes be, MAi hem de refiar-nos 100% no hem d'oblidar les normes bàsiques d'orientació, prendre punts de referència... tenir una mínima noció d'on ens trobem... etc. Els gps i navegadors, són aparells electrònics i com a qualsevol màquina poden fallar. Amb el temps i una mica d'hàbit això ho farem sense ni pensar-hi.

Una de les coses que a mi personalment m'ha passat és que sense cap motiu "aparent" la tablet va deixar de reconèixer la tarja de memòria on hi havia tots els mapes amb el resultat que en un moment deixes de tenir la referència de la cartografia en el gps. Aquestes coses passen.

Penso que una de les coses bàsiques que hem de saber i poder fer és arribar fins un punt concret, amb mapa o gps, sense un track que ens hi porti, encara més si aquest punt és en una ciutat.

Però de totes maneres, si en el wikiloc augmentes el zoom es veu que aquest track comença a l'Av d'Antoni Gaudí de Mollet del Valles, doncs poses aquesta adressa al navegador i ja està.

Salut i ànims.

És el que vaig fer... de fet vaig veure un restaurant xinès al mapa i és el punt que vaig posar al GPS. Tenia per això curiositat per si hi havia una manera més fàcil de fer-ho (p.ex. una opció a Oruxmaps)
Capix

Notapor xinoxano » 21 Nov 2015, 18:12

Capix escribió:És el que vaig fer... de fet vaig veure un restaurant xinès al mapa i és el punt que vaig posar al GPS. Tenia per això curiositat per si hi havia una manera més fàcil de fer-ho (p.ex. una opció a Oruxmaps)

No, l'Oruxmaps no és un navegador "porta a porta" com un TOM TOM. No hi ha aquesta opció.
Imagen
xinoxano

Notapor Juan Giménez » 21 Nov 2015, 22:41

Hola a tots.ç

Jo per arribar al pungt de sortida uso el maps.

Salut i empenta
Juan Giménez

Notapor dimet » 22 Nov 2015, 12:27

Oruxmaps té l'opció de que un navegador "de carretera" et porti a l'inici de la ruta.

Només cal que cliquis sobre la icona que marca l'inici de la ruta
Imagen

i, quan se t'obri el quadre de diàleg amb les característiques del track, al final de tot et surt un botó " Navegador".

Imagen

Hi cliques i et surt un altre quadre de diàleg que et demana quin navegador vols fer servir.

Imagen
Imagen

En el meu cas em proposa Google Navigation o Sygic (Waze, que també el tinc instal•lat, no surt com a opció).

Ahir vaig intentar respondre des de Tapatalk, inserint captures de pantalla, però se'm penjava.

Salut!

Salut,
David
Última edición por dimet el 22 Nov 2015, 19:27, editado 1 vez en total
Des d'Osona amb un Disco3.
dimet

AnteriorSiguiente

Volver a Navegación